Kundservice

Kundvård är att göra det lilla extra.

Oavsett vilken roll du har i företaget är du en del av säljprocessen. Att behålla och vårda kunder är inte bara lönsamt utan tveklöst vårt bästa vapen för att långsiktigt överleva. För att skapa, behålla och utveckla goda kundrelationer fordras kompetens, rätt attityd samt att vi är lyhörda för kundens problem och finner kreativa lösningar. Alla skall känna sig delaktiga och ha ett ansvar för kundernas välbefinnande där fokus ligger på hur du genom god kommunikation skapar goda kundrelationer. Programmet vänder sig till dig som arbetar med att lösa kunders problem via vägledning, rådgivning, i möte, per telefon eller e-post.

En aktiv kundservice förbättrar våra kundrelationer och bidrar till ökad lönsamhet där även servicepersonal, tekniker och administratörer genom sin lyhördhet kan bidra till försäljning av företagets varor och tjänster. Det gäller att skapa förtroende och upptäcka kundens behov genom att lyssna aktivt, ställa rätt frågor och möta invändningar på ett konstruktivt sätt. Under programmet får deltagarna bra verktyg och rutiner för att effektivisera kommunikationen och skapa nöjda kunder.

Länk till Intresseanmälan